środa, 16 czerwca 2010

680: Brak sygnału wybierania

Jeden z popularniejszych błędów, występuje w dwóch wariantach z synchronizacją lini lub bez niej. Jak sprawdzić synchronizację? Nic prostrzego, zerkamy na diody na modemie. Interesuje nas ta opisana jako ADSL(niekiedy jest to DSL, LINK). Jeśli wspomniana dioda świeci się na stałe, oznacza to, że synchronizacja jest.

Czy świeci dioda ADSL? TAK. Jest sygnał ADSL. Problem jest w konfiguracji komputera.
najprościej: zmieniamy port USB, do którego podłączony jest modem. Płyta główna komputera oparta o chipset VIA. Zainstalować sterowniki Via Hyperion- jeśli nie to pomijamy; Wyłączamy oszczędność energii dla portu USB (te sprawy dla mniej wprawnych urzytkowników opiszę w kolejnych wpisach)

Czy świeci dioda ADSL? NIE. Brak sygnału ADSL:
Czy usługa jest już aktywna? Jeśli nie masz pewności, przedzwoń na infolinię do operatora. Sprawdź również, czy wszystko jest dokładnie wpięte, być może coś się poluzowało. Jeśli na lini masz zarówno telefon jak i interent, to zwórć uwagę, czy przed telefonem wpięty jest mikrofiltr. Jest to następujące urządzenie.

Jeśli nie ma go, to należ się w taki mikrofiltr zaopatrzyć. Koszt nie powinien przekroczyć 5zł. Dostać go można w sklepach z akcesoriami telefonicznymi jak i sklepach ze sprzętem komputerowym(tak jest w mojej okolicy). Brak mikrofiltru może również wiązać się z szumami na lini, obniżeniem transferu, częstym zrywaniem połączeń.

Jeśli jednak masz wpięty mikrofiltr, to wówczas odłącz go wraz z telefonem pozostawiając na lini jedynie sam modem (umożliwi to weryfikację, czy filtr się nie zepsół). Po odłączeniu sprawdzamy czy jest możliwość połączenia, gdy powiedzie nam się, oznacza to wadliwy mikrofiltr. Zakupujemy nowy.

Jeśli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami modemu Sagem Fast 800-840 możemy wypróbować zmianę trybu pracy USB. Domyślnie w tray-u (brzmi bardzo niepokojąco, lecz spokojnie, chodzi jedynie o zasobnik przy zegarku systemowym. Patrzymy dolny prawy róg ekranu). Pośród znajdujących ikonek powinien znajdować się tam trójkąt skierowany w prawo(barwy czerwonej lub żółtej, a gdy mamy synchronizację barwy zielonej). Jeśli jest to kilkamy go dwukrotnie lewym klawiszem myszy.
Jeśli go nie ma, to nic straconego. Wybieramy, start>> programy(wszystkie programy)>>Sagem>> DSL Mon.
Ukarze nam się okno, jego zawartość właściwie nas nie interesuje, ważnym jest by z klawiatury wybrać kombinację klawiszy Lewy ALT + D. Pojawi się nowe okno, tam przechodzimy na zakładkę Konfiguracja i ustawiamy w nim Tryb pracy USB na BULK.

Jeśli nic nie działa, wykonujemy wówczas telefon na infolinię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz